Sukanya hanya 3posen untuk hilangkan parut jerawat!

Wah.. murahnya! Biar betul 3posen je nak kasi hilang jerawat? ini sudah bagus!

Pelbagai cara superstitious yang manuasia lakukan untuk kelihatan cantik. Ada yang kata taruk ubat gigi atas jerawat yang baru timbul untuk mengecutkannya dengan kadar cepat. Ada juga yang mencadangkan picit jerawat tapi jangan guna kuku.

Tapi bagi saya, cara yang terbaik semestinya penjagaan rapi dari dalaman dan juga luaran. Wikihow ada mencadangkan cara-cara mudah untuk mengatasi jerawat seperti di bawah:

  • Basuh muka 2 kali sehari 

Berita baik bagi para muslimin dan muslimat, apabila kita berwuduk, kita sudah pun membansuh muka kita, haa dah 5 kali sehari. Agaknya sebab tu orang kata, siapa yang kuat beribadat, mukanya kelihatan bercahaya. :)

Pastikan kita basuh muka sekurang-kurangnya sekali disebelah pagi dan sekali disebelah malam. Ini untuk menhilangkan minyak-minyak atau kotoran terkumpul pada wajah. Basuhla secara lembut menggunakan tangan sendiri, jangan sesekali menggunakan benda keras seperti loofah!

Atasi_jerawat_dengan_Shaklee.jpg

  • Gunakan pelembap kulit

Selepas mencuci muka, kulit akan terasa kering, maka penting untuk kita melembapkan kulit dengan menggunakan produk pelembap yang bersesuaian dengan keadaan kulit kita. Gunakan pelembap gel jika kulit berminyak dan gunakan pelembap jenis krim jika kita memiliki kulit yang kering.

  • Elakkan memegang muka atau jerawat!

Tangan kita penuh dengan bakteria, maka apabila kita gatal memegang jerawat atau lebih teruk lagi memicit jerawat, ia bakal menyebabkan jerawat semakin teruk dan menjadi-jadi malah menambah kepada risiko parut!

  • Minum air yang banyak dan jaga pemakanan seimbang

Air adalah sangat penting untuk badan. Pastikan untuk minum 8 gelas air sehari untuk mendapatkan kulit yang ebih sihat dan cantik!

  • Tukar sarung bantal setiap 3 hari

Tanpa kita sedari, sarung bantal kita sebenarnya mempunyai bakteria dan habuk yang menggalakkan pengeluaran jerawat. Sebab itu, untuk menggelakkan ia mengeruhkan keadaan jerawat, atau mencetuskan penghasilan jerawat, amat penting untuk kita menukar sarung bantal setiap minggu.

So, mana tips 30posen untuk hilangkan parut jerawat?

Memperkenalkan Zinc Complex Shaklee, hanya dengan satu biji sehari yang bersamaan lebih kurang 30posen, ia dapat membantu dalam mengatasi masalah jerawat kerana:

  • Zink dibuktikan menerusi kajian sebagai sangat berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Malah, ia dikatakan lebih baik dari penggunaan ubat-ubatan antibiotik.
  • Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.
  • Zink sangat penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ini kerana sifatnya yang bertindak mengawal jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan penting yang menyebabkan jerawat.
  • Zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang penting dalam menormalkan jumlah minyak didalam kulit untuk mengekalkan kulit yang sihat.
  • Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Dengan supplementari zink, badan akan menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka atau dalam erti kata lain parut jerawat.

Nah.. murah kan? Bolehla pesan segera!

Klik sini untuk produk lain yang membantu untuk mengatasi jerawat dengan segera!

Yeen

SID 913391

Tel(WA): 012-2151970

yeen@sukavitamin.com

Comments

  1. ni baru betul,semua orang mampu….hehe
    jaymiee recently posted…Tabiat Rakyat Malaysia yang biasa kita jumpa.My Profile

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge