Sukanya tips atasi anak susah makan!

Sukanya tips atasi anak susah makan!

Cerewet, kita tak boleh la nak salahkan anak-anak, dieorang masih kecil dan tidak tahu nak menilai samada makanan itu bagus untuk mereka. Yang dia tahu, sedap. Sebab tu kalau budak-budak dari kecil dah didedahkan pada makanan segera, dan kita bagi pilihan 2 pinggan di depan mereka; satu pinggan taruk nasik berlauk ayam goreng dan sayur, satu pinggan penuh fries dan nuggets, agak-agak mana dia nak tuju?

Tips-atasi-anak-susah-makan

Macam saya sendiri, masa anak pertama, Myra memang mantops, makanan bayi semua saya buat sendiri ikut resepi dari buku Annable Karmel. Buku resepi ni bagus, sebab mudah dan makanann semuanya boleh disimpan beku dan tahan lama. Masuk anak kedua, Maqeel, saya dah mula agak malas. Masih buat makanan, tapi sudah kurang variasi. Hasilnya saya nampak sangat sekarang, anak pertama lebih terbuka pada apa-apa jenis makanan. Dia makan sayur, makan cili makan apa saja yang kita nak cuba! dan anak ke dua pula, sangat cerewet dan susah makan!. Hari-hari mahukan benda yang sama. Paratha, Hotdog, rice n chicken. Sayur langsung tak mahu!

Solusi untuk anak kedua, saya terpaksa belajar buat homemade hotdog, sebab tak mahu lagi terus terusan berikan dia makanan tak sehat. Sekurang-kurangnya dalam homemade produk, kita tahu apa bahan-bahan yang digunakan dan boleh pastikan semua yang terbaik untuk anak kita.

Anak ketiga, Mishel.. Alhamdulillah tidak susah nak makan. Semua dia sapu! hahaha. Ini mungkin sebab saya kembali kepada rutin masa anak pertama. Buat variasi makanan untuk dia cuba sejak kecil. Insyaallah sikit-sikit akan saya kongsikan resepi yang saya gunakan untuk anak-anak, semoga bermanfaat untuk semua!

Oh lupa pula, alang-alang bercerita tentang makanan ni, baiklah saya cerita sekali apa yang menarik tentang mealshake Shaklee yang menjadi supplement tambahan harian anak-anak. Tapi jangan salah faham, mealshake Shaklee bukanlah semata-mata untuk kanak-kanak. Ianya untuk SEMUA!

Maqeel sebenarnya ada masalah eczema yang mild. Tapi ada satu hari dimana eczema dia macam sedikit teruk, so saya mula mencari solusi. ALhamdulillah ditemukan dengan mealshake Shaklee dan Omega Guard, tidak lupa basic H untuk mandi dan krim herbal blend. Penggunaan semuanya menampakkan hasil. So, saya pun teruskan.

Saya cuba juga untuk Myra, yang sebelum ini mempunyai masalah sembelit yang teruk. Setiap kali nak ke tandas akan berperang seperti nak bersalin! Alhamdulillah selepas mengenalkan mealshake pada diet harian, dia tidak lagi ada masalah.

Yang lagi best, selera ketiga-tiga mereka pun turut bertambah. Suka sangat! Mealshake ni bagus sebab dia ada semua nutrient yang diperlukan, lepas tu bukan kita bagi minum banyak pun sehari pada anak, just satu sudu kecil campur dalam susu dieorang, jimat pun jimat. Lagi best sebab kandungan fiber dalam mealshake yang membantu masalah sembelit! Semuanya dalam satu pakej! Apa lagi nak kan?

Imuniti anak-anak pun nampak perubahan, sangat jarang dieorang sakit. Semua aktif Alhamdulillah.

Kalau nak tahu, bulan September ada promosi hebat Mealshake Shaklee, beli 3 percuma 1! Wah! memang lebih menjimatkan!

Berminat nak cuba? boleh hubungi saya segera

Yeen

SID 913391

Tel (WA): 012-2151970

yeen@sukavitamin.com

Comments

  1. Emm macam anak sulong sya gak..nasi tolak tepi..makanan ringan elok je..haha..tu pasal la kan..kena didik awal2..
    Hafizul recently posted…Wordless Wednesday #93 – Tolong JawabkanMy Profile

  2. Terimakasih tipsnya.. Sangat berguna bagi orang tua yang memiliki anak di bawah umur 10 tahun
    Jimmy Ahyari recently posted…5 Trik Ampuh Bikin Perut RataMy Profile

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge